Klachtenprocedure
Acura Medisch Centrum streeft naar de hoogst haalbare kwaliteit. Heeft u onverhoopt toch een klacht, dan luisteren wij uiteraard naar uw verhaal. Wij nemen alleen klachten in behandeling die gemeld worden volgens onze klachtenprocedure.
Wat verstaan wij onder een klacht?
Een klacht is een uiting van ontevredenheid van een patiënt over de behandeling /bejegening dan wel over het geleverde product/dienst.
Werkwijze
1. Ontvangst klacht
1.1De klacht komt mondeling of schriftelijkbinnen bij Acura Medisch Centrum.
1.2 De cliënt zal de klacht bespreken met het direct betrokken personeelslid en zo zal er geprobeerd worden om naar een oplossing te zoeken.
1.3 Wanneer het probleem of de klacht niet met het direct betrokken personeelslid zal kunnen worden opgelost zal er aangeboden worden om in gesprek te gaan met de manager of medisch directeur van Acura Medisch Centrum.
2. Afhandeling klachten
2.1 Indien het probleem niet opgelost kan worden door de manager of medisch directeur van Acura Medisch Centrum, zal de klacht door de manager of medisch directeur van Acura MC schriftelijk worden neergelegd bij de Klachtencommissie van de NVVCC. Deze is bereikbaar via de mail: klachtencommissie@nvvcc.nl of per post.
2.2 Er zal een kopie van de bevestigingsbrief dat de klacht ontvangen is door de klachtencommissie van de NVVCC naar Acura MC worden gestuurd. Hierop zal vanuit Acura MC een reactie over de klacht schriftelijk worden toegestuurd naar de klachtencommissie.
2.3 Vervolgens zal er een brief worden ontvangen met het oordeel van de commissie. Waarop de manager of de medisch directeur van Acura MC de cliënt schriftelijk zal meedelen of ze zich kunnen vinden in het oordeel van de commissie of dat ze naar aanleiding van de uitspraak maatregelen overweegt.